К основному контенту

8 клас Мистецтво

Календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 8 клас


( за підручником Масол Л.М. Мистецтво: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Х.: ФОЛІО, 2016. – 240 с.)

№ уроку
Дата
Назва теми, (сторінки в підручнику)
Художні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації

Творче/практичне завдання  з образотворчого мистецтва
(варіант за вибором)*
Музичні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації
Домашнє завдання
1.

Архітектурні памятки мистецтва Стародавнього Єгипту

Піраміди, Великий сфінкс, храми в Луксорі й Карнаку.
Скульптура: монументальна і малих форм, рельєфи.
Фрески храму Абу-Сімбел із зображенням танцівниць, арфісток та інших музикантів.
Прикраси із зображенням священного скарабея (жука з крилами).


1.Намалюй пейзаж із пірамідами, за бажанням застосуй стафаж. Орієнтовні теми: «Караван у пустелі», «Сфінкс – охоронець пірамід» (графітні і кольорові олівці, фломастери, сангіна).
2.Створи ескіз декорації для опери «Аїда», використай  зображення деталей давньоєгипетських храмів, колон. (графітні і кольорові олівці, фломастери).
3.Групова робота. Об’єднайтеся у «майстерні ювелірів» та створіть ескізи прикрас за єгипетськими мотивами. Орієнтовні теми: «Сонце – володар світу», «Таємничий скарабей», «Чарівний лотос».
Дж. Верді Опера «Аїда»: Марш
Опрацювати с. 10-12
Виконати завд. 1, с. 15
2.

Мистецтво Стародавнього Єгипту: живопис, музика

Опрацювати с. 13-15
Виконати завд. 3, с. 16

3

Мистецтво античності.  Стародавня Греція

Парфенон. Рельєф Аполлон, Афіна і 9 муз. Колони доричного, іонічного і коринфського ордерів (порівняння). Венера Мілоська, МіронДискобол. Вазопис (чорнофігурний і червонофігурний) різних форм: кратер, лекіф, амфора. Зображення виконавців на кіфарі, лірі. Колізей, Пантеон, Триумфальна арка в Римі. Скульптура імператор Август. Фаюмські портрети. Мозаїки із зображенням виконавців на музичних інструментах: кіфара, авлос, гідравлос.
1. Намалюй давньогрецьку вазу, декоровану орнаментом (графітні і кольорові олівці, фломастери, гелева ручка, тоновий папір).
2. Створи ескіз рекламного плаката для туристичної фірми «Запрошуємо до Греції», використай елементи античного мистецтва: архітектури, скульптури, зображень музичних інструментів, театральних масок (матеріали на вибір).
3. Намалюй римський Колізей  (графітні олівці, фломастери)
А. Хачатурян Балет «Спартак»: Тріумф Риму, Цирк.
Опрацювати с. 18-21
Виконати завд. 1, с. 24

4

Мистецтво античності.
Стародавній Рим
Опрацювати с. 22-24
5










6

Пам’ятки мистецтва Скіфії










Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я   

Нікопольська скіфська срібна амфора. Зразки скіфського золотарства: Пектораль з кургану «Товста Могила», гребінь з кургану Солоха, пластини із зображенням тварин (скіфський «звіриний» стиль).







Херсонес Таврійський: античний амфітеатр. Голова Богині Деметри, майстерня художника (розписи зі  склепів у Пантікапеї (Керч). Портрет Понтійського царя Мітрідата УІ Євпатора. Керамічний посуд, монети, прикраси з Ольвії.
1.Створи ілюстрацію до пісні «Ольвія» у вигляді колажу із зображенням фрагментів античних споруд різних ордерів на тлі морського пейзажу (кольоровий папір,графітні олівці, сангіна,різнофактурні матеріали).
2.Створи рельєф в анімалістичному жанрі, за мотивами скіфського «звіриного стилю» (фольга, пластилін, покриття «металік», лак золотистого або бронзового кольору). Спробуй передати рух тварини. Орієнтовні теми:  «Кінь», «Лосеня», «Олень», «Грифон».
С. Прокоф’єв
«Скіфська сюїта для симфонічного оркестру» (І ч.)
Опрацювати с. 26-28
За бажанням виконати завд. 4, с. 35









Опрацювати с. 29-33

7

Мистецькі перлини Візантії

Собор Св. Софії в (Стамбул, Турція). Мозаїки церкви Сан-Віталеу. Равенні (Італія). 
Спасо-Преображенський собор у Чернігові, Успенський собор у Володимирі-Волинському. Мініатюри з Остромирового Євангелія. Аліпій-іконописець – гравюра з Києво-Печерського патерика. Ікона Вишгородська Богоматір. Собор Св. Софії в Києві: фрески, мозаїки. М.Реріх Скоморохи Скула та Єрошка
1.Виконай замальовки візантійського орнаменту. Поміркуй і запропонуй, як його можна використати у дизайні сучасного одягу та аксесуарів(графітні й кольорові олівці, фломастери)).
2.Створи ескіз мозаїки (квіти, птахи тощо) у візантійському стилі для оформлення інтер’єру (кольоровий папір, різнофактурні матеріали, пластилін).
3.Колективна робота. Намалюйте ілюстрації до «Слова о полку Ігоревім» (графітні, кольорові олівці, гелева ручка).
Київський знаменний розспів. К.Стеценко Всенощна; І.Карабіць Опера-ораторія «Київські фрески»; Ф.Степурко Духовні твори (на вибір).
Опрацювати с. 36-37
Виконати завд. 1 або 2, с. 44
8

Мистецькі перлини Київської держави

Опрацювати с. 38-43
9

Романська
архітектура.

Нотр-Дам ля Гранд у Пуатьє, (Франція). Церква Св. Пантелеймона у Галичі. Фреска церкви Св. Климента у Таулі, (Іспанія). Ансамбль у Пізі (Італія). Замок Каркасон  (Франція), Аккерманська та Хотинська фортеці. В.Карпаччо Портрет Лицаря. Герби міст України, Європи
1. Створи ескіз герба своєї школи або міста (кольоровий папір, ножиці, клей).
2. Зобрази середньовічний замок-фортецю у романському стилі (графітні , кольорові олівці, вугіль, сангіна, тонований папір).
3. Групова робота. Організуйте «Театральне ательє»: створіть ескізи костюмів для  головних персонажів опери «Іоланта» враховуючи особливості одягу, притаманні добі середньовічних лицарів.
П. Чайковський Опера «Іоланта» (фрагменти на вибір).
С. Прокофєв Танок лицарів з балету «Ромео і Джульєтта».
Опрацювати с. 46-51
Виконати завд. 1 або 2, с. 54
10

Лицарський кодекс честі

Опрацювати с. 51-53
11

Готика в архітектурі

Собор Паризької Богоматері (портал, химери); Реймський собор (Франція); Собор у Бургосі (Іспанія); Собор Св. Анни у Вільнюсі. Ратуша у Брюгге (Бельгія); Оксфордський університет (Велика Британія). Вітражі капели Сент-Шапель у Парижі. Костьол у Берегово (Закарпатська обл.). Середньовічні мініатюри. Часослов герцога Беррійсього.
1. Створи ескіз вітража з геометричними або рослинними мотивами для вікна певної форми - круглого, прямокутного або стрільчастого (графітні, кольорові олівці, фломастери).
2.Групова робота. Створіть ескіз календаря (кольорові олівці, фломастери, акварель, пензлі, кольоровий папір, клей). За бажанням розробіть шрифт з елементами готичного стилю.
К. Орф Кантата «Карміна Бурана»; 
О.Респігі Сюїта для оркестру «Церковні вітражі».
Опрацювати с. 56-59
Виконати завд. 1, с. 62
12

Готика у живописі та музиці
Опрацювати с. 60-61
13




Ідеали й образи
Ренесансу

Собор Санта Марія дельФьоре у Флоренції та Собор Св. Петра в Римі (порівняння). МікеланджелоП’єта (1499) і П’єта (1550) - (порівняння). Давид Донателло, Вероккіо, Мікеланджело (порівняння).Рафаель Санті Афінська школа, Сикстинська Мадонна, С.Ботічеллі Мадонна Магніфікат, ТіціанМадонна з кроликом, Леонардо да Вінчі Мадонна з квіткою (порівняння). Л. Коста Концерт
1.Намалюй живописний парний портрет літературних героїв доби Відродження (Ромео і Джульєтта, Дон-Кіхот і Санчо Панса або ін.) (акварель або гуаш, пензлі).
2.Намалюй автопортрет (за бажанням - в інтер’єрі), намагайся передати у ньому свій характер, світ захоплень (графітні олівці, акварель або гуаш, пензлі).
Дж. Палестріна Меса Папи Марчело.
Опрацювати с. 64-66
14

Титани італійського Відродження
Опрацювати с. 67-71, підготувати розповідь про одного з митців.
15



Шедеври Північного Відродження
Перевіряємо свої досягнення
Підгорецький замок. Каплиця Боїмів, будинок Корнякта у Львові. Ансамбль Львівського братства
Лувр. Ван Ейк Портрет подружжя Арнольфіні, І.Босх Концерт у яйці, П.Брейгель Старший  Мисливці на снігу, Фламандські прислів’я; А.Дюрер Автопортрет. Ян і Хуберт ван ЕйкиГентський вівтар і МаттіасГрюневальдІзенгеймський вівтар (порівняння)
1. Колективна робота.Орієнтуючись на картини Брейгеля Старшого «Фламандські прислів’я», вигадайте символічні сюжети до українських прислів’їв і приказок. Намалюйте серію ілюстрацій і проведіть виставку «Енциклопедія народної мудрості»»
2. Намалюй зимовий пейзаж, намагаючись створити настрій природи (гуаш).
О.Лассо Хори «Луна, «Тік-Так»». М.Скорик Три фантазії для лютні зі Львівської табулатури ХУІ ст.
Опрацювати с. 74-81
Виконати завд. 1, с. 82

Календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 8 клас

( за підручником Масол Л.М. Мистецтво: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Х.: ФОЛІО, 2016. – 240 с.)
II семестр
№ уроку

Дата
Назва теми, (сторінки в підручнику)
Художні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації

Творче/практичне завдання  з образотворчого мистецтва
(варіант за вибором)*
Музичні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації
Домашнє завдання

16



Бароко: архітектура, скульптура
(с. 88-92)

Церква на площі Навона (арх. Ф. Барроміні). Площа Св. Петра та Фонтан Фіумі в Римі (арх. Дж.Берніні).
ДжБерніні Екстаз Св. Терези. Інтер’єри палаців: Шенбрун у Відні та Еггенберг у Граці (Австрія). Цвінгер. КараваджоАвтопортрет; Д.Веласкес Меніни;
Рембрандван РейнАвтопортет, Нічний дозор;
П.-П.Рубенс Портрет Гелени Фоурмен з дітьми;
 Я.Вермеєр Панорама Делфта, Молода жінка з глечиком води; В.К Хеда Натюрморт;
А.Босхарт Квітковий натюрморт. 
1. Намалюй натюрморт з атрибутами мистецтва у стилі «малих голландців» (акварель, пензлі).
2. Колективна робота. Створіть замальовки меблів, дзеркал, світильників тощо для оформлення вітальні у стилі бароко (кольорові олівці).

-

Опрацювати
с. 88-92, 97
Виконати завд. 1 або 2, с. 96

17



Майстри живопису бароко
(с.93-95 )

Опрацювати
с. 93-95

18



Стихія музики бароко.
(с. 98-103)

Ф.М. де ля Каве Портрет АнтоніоВівальді;
 Е.Тобі Портрет АнтоніоСтрадіварі; Е.Хауссманн Портрет Й.- С.Баха;
Б.Деннер Портрет Г.-Ф.Генделя.
Караваджо Музиканти, Лютняр.
Орган у соборі Св. Стефана у Пассау (Німеччина) – найбільший у світі.
-
А. Вівальді Концерт з циклу «Пори року» (за вибором);
Й.-С. Бах Токата і фуга ре мінор для органа;
Г.-Ф. Гендель Ораторії (фрагменти за вибором)

Опрацювати
с. 98-103


19



Українське бароко
(с.104-113)

Андріївська церква, Маріїнський палац, Брама Заборовського у Києві; Собор Св. Юра у Льво-ві, Успенський собор Почаївської лаври; Кате-рининська церква у Чернігові; Покровський собор у Харкові. Пінзель Жертвоприношення Авраама. Іконостас  Спасо-Преображенської церкви у с. Великі Сорочинці. Ікона  Покрови Богородиці; І.Руткович Архангел Гавриїл; Й.Кондзелевич Юрій Змієборець. Сокиринсь-кий вертеп. Нар. картини «Козак Мамай».
1.Створи живописну композицію «Козак Мамай» у стилі українського народного малярства (гуашабо акварель, пензлі).
2.Виліпи рельєфну композицію за мотивами бароко: декор для інтер’єру, меблів (пластилін, стеки).
-

Виконати завд. 1 с. 112, 1-3 с. 113

20



Галантне рококо
(с. 114-121)

Екстер’єри та інтер’єри палацу Амалієнбург (Німеччина) та Келуш (Португалія). Мейсенська порцеляна. Ж.-Б.Лемуан Барельєфи залу готелю Субіз у Парижі. Ф.БушеПортет мадам де Помпадур; Ж.-Б.Ватто Актори французького театру; Л.К.Пфанцельт Портрет архітектора Бартоломео Растреллі; Е.М.ФальконеЗима.
Собор РівздваБогородіиці у Козельці. Невідомий художник Портрет С.Дараган. А.Рукерс Клавесин
1.Виготов овальну рамку для фотографій, придумай для неї декор у стилі рококо (паперопластика).
2.Виліпи декоративну скульптуру – дрібну пластику «Пастораль» за мотивами мейсенської порцеляни (пластилін, стеки).
Л.-К. Дакен Зозуля;
Ж.-Б. Люллі Гавот;
Ф. Куперен Будильник;
Ж.-Ф. Рамо Тамбурин, Ригодон.
 У. Берд Волинка, Флейта і барабан.

Опрацювати
 с. 114-121


21


Класицизм: архітектура, скульптура.
(с.122-133)

Собор будинку інвалідів у Парижі; східний фасад Лувру; арка миру в Мілані; палац і парк у Версалі (Франція). Палац гетьмана Розумовського у Батурині; палац Потоцьких в Одесі. А.Канова Амур і Психея. І Мартос Пам’ятник А. де Рішельє в Одесі. Фонтан Діана на площі Ринок у Львові. Н.Пуссен Танок під музику часу, Пейзаж з Поліфеном; К.ЛорренАсканій, що полює на оленя Сильвіни; Ж.-Л. Давид Присяга Гораціїв; А.Лосенко Володимир і Рогнеда; В.Боровиковський Портрет графіні Безбородько з доньками; Д.Левицький Портрет Катерини Нелідової ; Л.Долинський Портрет митрополита Леона Шептицького.
1.Придумай і намалюй вигляд класичного парку з висоти пташиного лету (кольорові олівці, фломастери).
2.Намалюй архітектурний пейзаж із класичною будівлею (графітний олівець, гелева ручка, фломастери).
-

Опрацювати
с. 122-127
Виконати завд. 2 с. 133,


22


Видатні  художники- класики

Опрацювати
 с. 128-131, запитання на
с. 133


23


Музика класицизму. Творчість представників віденської класичної школи: Й. Гайдна, В.-А. Моцарта, Л. ван Бетховена
(с. 134-145)

Т.Гарді 
Портрет Й.Гайдна;
Б.Крафт
Портрет В.-А.Моцарта;
 Й.-К.Штілер
Портрет Л. ван Бетховена.
 Кармонтель
Моцарт із сім єю;
К.Шльосер
Бетховен за роботою вдома
-
Й. Гайдн, В.-А. Моцарт, Л. ван Бетховен Сонати для фортепіано (за вибором); В.-А. Моцарт Концерт для флейти та арфи з оркестром до мажор, Й. Гайдн Симфонія з ударами литавр (ІІ ч.), Л. ван Бетховен Симфонія № 5 (фрагменти). Симфонія № 9 (фінал).
М.Березовський Хоровий концерт «Не отвержи мене во время старости», Соната для скрипки і чембало (ІІ ч.); А.Ведель «Херувимська»; Д.Бортнянський Концерт для чембало з оркестром


Опрацювати
с. 134-140



24


Видатні українські композитори-класики: М.Березовський, А.Ведель, Д.Бортнянський
(с. 141-144)


Опрацювати
с. 141-144

25


Романтизм в образотворчому мистецтві
(с. 146-155)

Е.ДелакруаСвобода на барикадах; Т.ЖерікоПоранений кірасир; К.Д.Фрідріх На вітрильнику; В.Тернер Пожежа в будинку парламенту; В.Блейк Ілюстрації до «Божественної комедії» Данте;


К.Брюллов Автопортрет, Вершниця; А.Мокрицький Портрет дружини, Дівчина на карнавалі; В.Штернберг Пастушок, Садиба Г.С.Тарновського в Качанівці; І.Айвазовський Феодосія. Захід сонця.
1.Намалюй фантастичний пейзаж (акварель, пензлі)
2.Намалюй марину, в якій передай романтичну атмосферу морської стихії (акварель або гуаш, пензлі).Орієнтовні теми: «Захід сонця: штиль», «Серед бурхливих хвиль», «Білокрилі вітрильники на морських просторах», «Скелі на Кримському узбережжі», «Морська баталія».
-

Вивчити риси стилю,викон. Практ. Завд. на с. 154

26


Творчість українських  та російських художників-романтиків
(с. 150-153)

Опрацювати
с. 150-153


27


Музика романтиків. Нова ера митців-виконавців: Н.Паганіні, Ф.Ліст
(с. 156-163)










Е.Делакруа Портрет Шопена;
Г.Ф.Керстінг Портрет Ніколо Паганіні;
Й.Кріхубер Роберт Шуман;
 В.А.Рідер Портрет Ф.Шуберта
-
Ф.Шопен Ноктюрн А.Дворжак Слов’янські танці; Н.Паганіні Каприс № 24 для скрипки соло, Н.Паганіні-Ф.Ліст Етюди № 6, «Мазепа»; Р.Шуман «Фантастичні п’єси (за вибором); Ф.Шуберт Цикл «Зимовий шлях» (за вибором). М.Калачевський Українська симфонія (фрагменти).


Опрацювати
с. 156- 160











28



Творчість видатних композиторів-романтиків: Ф.Шопена, Ф.Шуберта, М.Калачевського
(с. 160-163)


Опрацювати
 с. 160-163



29



Реалістичний стиль  в образотворчому мистецтві
(с. 164-168)

Ф.Гойя Повітряний змій, Дівчина з глечиком;
Г.Курбе Автопортрет («Відчайдушний»), Віяльниці;
Ф.-Ф.Мілле Збиральниці колосків; О.Домє Вагон третього класу; Ж.Бастьєн-Лепаж Лондонський чистильщик взуття;
І.Рєпін «Запорожці»;
К.Трутовський Вдягають вінок; А.Куїнджі Березовий гай; М.Пимоненко Брід; 
К.Костанді В люди;
В.Орловський Хати в літній день; С.Васильківський Сторожа запорожських вольностей;
М.Івасюк В’їзд Б.Хмельницького в Київ, Мати;
К.Устиянович Шевченко на засланні; М.Микешин Пам’ятник Б.Хмельницькому в Києві; Л.ПозенЛірник


1.Намалюй реалістичну композицію в побутовому жанрі на тему українських народних обрядів (кольорові олівці, пастель, тонований папір).
2.Придумай і намалюй сатиричну картину, карикатуру чи шарж на тему з життя сучасного підлітка(кольорові олівці, фломастер).

-

Опрацювати
 с. 164-168, виконати завд.2, с. 175



30



Принципи реалізму у творчості українських митців
(с. 169- 173)

Опрацювати
 с. 169- 173



31




Реалістичний стиль у музичному мистецтві
(с. 176-181)

ДжБольдіні
Портрет Дж. Верді;
І.Рєпін
Портрет М.Мусоргського;
О.Головін Портрет Ф.Шаляпіна в ролі Бориса Годунова;
І.БілібінКелья у Чудовому монастирі.
Ескіз декорацій до опери М.Мусоргського «БорисГодунов».

Марка з портретом Роксолани (авт. О.Штанко).
-
Дж.Верді Опера «Ріголетто. Арії Джільди, Ріголетто, Пісенька герцога. М.Мусоргський Хор «Расходилась, разгуля-лась удаль молодецкая» з опери «Борис Годунов»; П.Ніщинський Хор «За-кувала та сива зозуля»; Д.Січинський Хор руса-лок з опери Роксолана»

Опрацювати
с. 176-181



32


Стильовий синтез. Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка
(с.182- 193)

Т.ШевченкоАвтопортрети (1840 і 1860 - порівняння), Портрет дівчини з собакою, Портрет Михайла Щепкіна, У соборі Почаївської лаври, Киргизеня, Селянська родина, Циганка-ворожка, Катерина.
Т.Маєргоф Михайло Вербицький.
Марки із зображенням М.Лисенка, М.Вербицького. О.Хвостенко-Хвостов Ескізи костюмів до опери М.Лисенка «Тарас Бульба»
1. Створи емблему фольклорного фестивалю (графічний матеріал за вибором).
2. Створи колаж для оформлення диска «Шевченко і музика» (за бажанням застосуйте компьютерну графіку).
М.Вербицький Хор «Заповіт», М.Лисенко Хор «Заповіт», Друга рапсодія для ф-но, Сарабанда «Сонце низенько, вечір близенько», дует «Коли розлучаються двоє».

Опрацювати
с. 182 - 192


33


Перевіряємо свої досягнення.
Підсумковий урок.





Опрацювати
с. 194 -195

УРОК 1
Тема:Архітектурні памятки мистецтва Стародавнього Єгипту

Дорогі учні!
«Стилі та напрями мистецтва стародавніх епох і цивілізацій» – так звучить тема І семестру, розкриваючи яку від уроку до уроку ми детальніше познайомимось з мистецтвом, яке стояло на початку цивілізації та дало поштовх для розвитку та досконалості різних мистецьких стилів , історією їх виникнення і найкращими взірцями музичного та образотворчого мистецтва стародавності.
Єгипетська цивілізація, що виникла завдяки особливостям природних умов, розквітла в оазисі Нілу. Єгипет розташований на північному сході Африки - це земля, де майже не буває дощів, і тільки Ніл, який протікав через всю країну, давав воду і мул, що служили джерелом життя. Саме тут виникла перша цивілізація, в чиїх надрах склався оригінальний і неповторний художній світ. Протягом майже чотирьох тисячоліть (з IV тис. до IV ст. до н. е.) розвивалося мистецтво Єгипту. Пам'ятники Стародавнього Єгипту добре збереглися, що дає можливість визначити основні риси мистецтва. Вони вражають високим рівнем художньої майстерності, реалістичною достовірністю, досконалістю конструкцій і форм.
         Багату літературу створив єгипетський народ, вона мала вплив на арабську та античну літератури. У ній відображено контраст між соціальним становищем фараона (намісника бога на землі, володаря), жерців (служителів релігії), землевласницької верхівки та простих трудівників (гончарів, землеробів, будівельників, мисливців).
         Уповільнювало розвиток мистецтва Єгипту залежність від релігії. Культові догми потребували строгого наслідування усталеним зразкам, конанізації художніх образіі. Але незалежно від усього протягом тривалого часу єгипетська культура розвивалася, відбиваючи і боротьбу різних соціальних верств, і нові вимоги часу.
         Головним мистецтвом Стародавнього Єгипту була архітектура, а від неї залежали інші види.
         У самобутній культурі Єгипту панували монументальні форми. Стиль стінопису, скульптури, які складали з архітектурним комплексом єдиний ансамбль, визначав грандіозну архітектуру царських поховань.
Завдання:
1. Опрацювати в підручнику ст. 10-12
2. Перегляньте відео за посиланням
ДИВОВИЖНІ ПАМЯТКИ СТАРОДАВНЬОГО ЄГИПТУ. ПІРАМІДИ. СФІНКС
3.Перегляньте презентацію





























 4. Виконайте практичне завдання
Намалюй пейзаж із пірамідами, за бажанням застосуй стафаж. 


5. Домашнє завдання
-Дослідіть особливості  чоловічого та жіночого одягу давніх єгиптян.
-Поміркуйте, які рослини слугували зразками для оздоблення одягу?
-



УРОК 2
Тема:Мистецтво Стародавнього Єгипту: живопис, музика
Дорогі учні!
Як ви вже помітили, єгиптяни поважали мистецтво, як можливість відтворення навколишнього світу та поклоніння богам. Важливу роль відігравала музика в житті людини.
Як свідчить аналіз барельєфів гробниць, папірусів та ін., музиці відводилося значне місце в повсякденному житті як знаті, так і нижчих верств населення Стародавнього Єгипту. У гробницях фараонів зустрічаються зображення арфістів, лютністів, флейтистів, співаків, які, за уявленнями єгиптян, повинні були розважати і втішають свого пана в потойбічному світі. Одне з таких зображень знаходиться в гробниці особи епохи V династії: двоє чоловіків плескають у долоні, акомпануючи п'яти танцівниць з піднятими над головою руками; в верхньому ряду зображений чоловічий інструментальний ансамбль: флейта, кларнет і арфа. Перед флейтистом і кларнетистом співаки, що показують підвищення і зниження висоти звуків за допомогою так званої хейрономічної руки. Звертає на себе увагу той факт, що перед арфістами їх двоє.
         Пояснити це можна, ймовірно, в такий спосіб: арфа – єдиний із зображених там інструментів, на якому можна виконувати акорди. Тому для вказівки висоти декількох звуків, що бралися одночасно, необхідно було два або кілька "диригентів". 
         Зображення, аналогічні описаним, зустрічаються досить часто. Деяких музикантів ми знаємо навіть по іменах. Так, першим відомим нам музикантом Стародавнього Єгипту був Кафу-анх – співак, флейтист і адміністратор музичного життя при дворі фараонів.


Завдання
1. Опрацювати в підручнику ст. 13-15
2. Прослухайте уривок культової музики, яка можливо, звучала в храмах. «Золота Хатхор» 
https://www.youtube.com/watch?v=c_mdFMiLo0Y
 3. Прослухате марш із опери «Аїда» Дж.Верді.
                                        https://www.youtube.com/watch?v=e4_DmZD9L0Y
4. Виконайте творче завдання 
- Доберіть слова-характеристики до прослуханої музики.  
 5. Виконайте практичне завдання
- Створи ескіз декорації для опери «Аїда», використай  зображення деталей давньоєгипетських храмів, колон ( ст 16)
6. Домашнє завдання

Подивіться сюжет «Нефертіті та Єхнатон – царствені боги Єгипту» https://www.youtube.com/watch?v=IgBGrI08D-Y та створіть ескізи прикрас за єгипетськими мотивами.







Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

10 кл.Мистецтво. Танцювальні традиції народів Далекого Сходу. Театр Далекосхідного регіону.

Тема: Танцювальні традиції народів Далекого Сходу. Театр Далекосхідного регіону.  Завдання: 1.Переглянути презентацію 2.Прочитати текст в підручнику ст.100-105 3.Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=o--VbWf6M0c https://www.youtube.com/watch?v=8T6K6CM5aw4 https://www.youtube.com/watch?v=jVDUcFOnVKk https://www.youtube.com/watch?v=CiKUurfoRhE 3.Виконати тест join.naurok.ua Код доступу  594574   (Відповіді не присилайте, я побачу їх на своїй сторінці)

11 кл.Мистецтво. Фундатор Перемишльської композиторськохї школи М.Вербицький. Просвітницька діяльність та творчість А.Вахнянина, О.Нижанківського, Д.Січинського. Хорова і симфонічна творчість Л.Ревуцького, Б.Лятошинського,С.Людкевича.

Тема: Фундатор Перемишльської композиторськохї школи М.Вербицький. Просвітницька діяльність та творчість А.Вахнянина, О.Нижанківського, Д.Січинського. Хорова і симфонічна творчість Л.Ревуцького, Б.Лятошинського,С.Людкевича Ознайомтесь з матеріалами та виконайте тест "Музична культура Західної України" join.naurok.ua Код доступу  941345 (Результати тесту прийдуть мені на сторінку) І. Музична культура Західної України. Музика – одна із найцінніших етнокультурних чинників суспільного розвитку. При видатних музичних здібностях нашого народу, при надзвичайно багатій скарбниці народної музики – пісні та музика відігравали велику роль у культурному житті українців, зокрема й у бездержавний період. Княже місто над Сяном, Перемишль, із своєю тисячолітньою історією, здавна було на перехресті культур. Багатонаціональне населення міста, де окрім русинів- українців жили поляки, німці, австрійці, вірмени та євреї, дуже позитивно впливало на його культ

6 кл. Трудове навчання. Міні-проєкт "Охайне житло"

Тема: Міні-проєкт "Охайне житло" Вітаю вас, шестикласники! Пропоную вам ознайомитись з навчальним матеріалом з розділу «Технологія побутової діяльності» та виконати міні-проект «Охайне житло». Завдання з елементами проектування, пов’язані з життєдіяльністю та самообслуговуванням «Охайне житло». Завдання: Теоретичне: Опрацювати  § 28-29 Вивчи правила безпечного користування побутовою технікою для прибирання житла Практичне:  Виконати проект "Охайне житло" Послідовність виконання міні-проекту «Охайне житло» Визначте параметри свого житла (скільки м 2 має житло, кількість кімнат, додаткові приміщення, балкон тощо). Визначте стан охайності житла. Пригадайте, як часто виконується генеральне прибирання житла. Подумайте, щоб вам хотілось змінити у вашій оселі. Складіть план заходів з організації охайного житла - Визнач, які мийні засоби підійдуть для прибирання приміщення.